čtvrtek 22. srpna 2013

lesní plody

*když je miminko mrzuté a usne už dopoledne a je potřeba ještě jednoho spánku, abychom den přežili, jde se do lesa...v kapse se Elisabetka prospinká a třeba bude úlovek..*



*houby rozhodně minulý týden u nás nebyly....snad bude víkend na toto téma zajímavější...
*domů jsme přeci jen s prázdnou nepřišly ;)


 
 
Elisabetka prohlásila, že nejlepší jsou čerstvě utržené
 
 
Já jsem se vrhla na první pokus s agar-agarem
 
 
Vypadá to krásně, ale povařila jsem agar-agar v litru vody s troškou džusu a tak to také chutná...kdyby bylo uvnitř více ovoce, bylo by líp...a nebo agar-agar povařit rovnou v něčem ochuceném..krom ostružin a malin jsou tam kukuřičné lupínky a takto jsem to naservírovala svým rodičům na otestování...musela jsem jim dát marmeládu, aby to pozřeli :D Elinka to vylplivla, páč je to moc slizké na její malý jazýček asi ještě a já jsem si k tomu jeden večer dala domácí zmrzlinu z červené řepy a napodruhé sojový jahodový jogurt a to se celkem dalo ;)
 
 
 
*koláč ze špendíků dopadl lépe. Korpus rýžovo jáhlový s ječnou moukou sám o sobě není pro člověka, co je zvyklí na jiný druh koláčů, nic moc, ale s ovocem to byla celkem mňamka...
 
 
 
 
*a ze zbytku testíčka opět vznikly koláčky s marmeládou. Tentokrát meruňkovou, s rozinkou, a posypané kokosem..
 
 
 
Poznámka na konec:
 
1.pokus o rychle kvašenou zeleninu nedopadl dobře. Někde se stala chyba. Na povrchu byla plíseň. Přes to mi to nedalo a trošku jsem ze spodní části ochutnala.. Chutnalo to stejně jako to vypadalo a smrdělo... Sbírám odvahu na pokus č.2.
 
A první ani druhé seznámení s tempehem také nic moc. Napoprvé byl zkažený již z prodejny a napodruhé jsem vybírala vážně pečlivě a k večeři byl povařen ve vývaru a následně připraven se zeleninou a kroupama. Všecko dobrý, jen jeho chuť nás v této úpravě opravdu neoslovila. Nicméně jsem to snědla, Elinka ho také polkla, ikdyž se u toho křenila, táta tak odvážný nebyl... V lednici čeká ještě jeden a uvidíme...
 
 
 
 

 
 
 
 

Žádné komentáře:

Okomentovat